top of page

Continental viert 25 jaar ContiOnlineContact



Dit jaar viert Continental niet alleen zijn 150ste verjaardag, maar ook de 25ste verjaardag van ContiOnlineContact. Het bestel- en marketingplatform staat centraal in de dagelijkse activiteiten van veel Continental-bandendealers en wordt beschouwd als het startpunt voor het eBusiness-engagement van de mobiliteitsprovider.

Tot op heden heeft het bedrijf steeds meer opties aan zijn aanbod toegevoegd: partners kunnen niet alleen producten bestellen, online de beschikbaarheid controleren, facturen verwerken en leveringen opvolgen; ze hebben ook toegang tot functies voor klachtenbehandeling en marketing-materiaal. Continental voegt voortdurend veel nieuwe functies toe, volgens een maandelijkse update-aanpak. Andere functies zijn beschikbaar via de bijbehorende ECHO smartphone-app, die beschikbaar is voor Android en iOS. Vanaf dit jaar is het aanbod ook beschikbaar voor banden voor industriële en landbouwtoepassingen.

"25 jaar geleden was de term smartphone nog niet uitgevonden en was mijn carrière bij Continental nog ver weg", zegt Tim Ballon, Digital Business Developer bij Continental Benelux. "Het is echt een prestatie dat een online tool, die werd geïntroduceerd in een tijd dat woorden als digitalisering nog niet eens in het vocabulaire van het bedrijf waren opgenomen, vandaag de dag nog steeds zo'n groot aantal gebruikers heeft." Het platform wordt momenteel door ongeveer 10.000 klanten per dag in EMEA gebruikt.

De ontwikkeling van digitale diensten maakt deel uit van Visie 2030.

De ontwikkeling van klantgerichte digitale bandenoplossingen staat ook centraal in de "Vision 2030" van Continental. De bandenfabrikant zal doorgaan met het systematisch ontwikkelen van nieuwe bedrijfsmodellen en het creëren van een volledig ecosysteem van intelligente digitale oplossingen gericht op zijn premium banden. Als een van 's werelds grootste leveranciers van elektronica, sensorsystemen en software in de mobiliteitssector, heeft Continental in dit opzicht een beslissend concurrentievoordeel.

ContiOnlineContact maakt nu deel uit van een brede waaier van verschillende diensten waarmee het bedrijf het werk van bandenhandelaars, dienstverleners, garages en vele andere werkplaatsen vergemakkelijkt. In de komende jaren zal Continental zich verder blijven inzetten om nieuwe diensten te ontwikkelen en bestaande diensten voor haar klanten te verbeteren.

bottom of page