Cromax - veilige en productieve reparaties van elektrische voertuigen

Elektrische voertuigen zijn niet meer weg te denken. In 2019 haalde Europa 60 miljard euro aan investeringen op voor de productie van EV's en accutechnologieën. Dat is 19 keer meer dan in 2018. Carrosseriebedrijven moeten met zorg en vaardigheid op deze trend inspelen.





Thomas Cool, trainings- en technische serviceleider bij Cromax voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika, legt uit: “Het repareren van EV's, BEV's en PHEV’s is onderworpen aan specifieke veiligheidsmaatregelen, maar vereist ook speciale producten en toepassingsoverwegingen.” Autoschadeherstellers moeten veiligheid vooropstellen, nog voordat zij beginnen met het repareren van een elektrisch voertuig. Als eerste, en heel belangrijk, moeten zij de batterij loskoppelen zodat de stroom niet per ongeluk wordt ingeschakeld tijdens de reparatie. Maar daar blijft het qua speciale voorbereidingen niet bij. Cool zegt: “Schadeherstellers associëren Cromax met een zeer productief schadeherstel dat voor een uitmuntend resultaat zorgt. Bij EV’s is het belangrijk dat dezelfde resultaten worden bereikt, maar dan bij lage temperaturen omdat elektronica en batterijen gevoelig zijn voor hitte. Dit is niet altijd makkelijk omdat elke autofabrikant een eigen maximumtemperatuur hanteert waar schadeherstellers aan moeten voldoen.


We raden hen dan ook aan om zich voorafgaande aan de reparatie bekend te maken met de specifieke aanbevelingen van de fabrikant.” Schadeherstellers kunnen voor de reparatie van EV's vertrouwen op het revolutionaire Cromax Ultra Performance Energy Systeem. Het biedt snellere verwerkingstijden, uitstekende resultaten en een lager energieverbruik omdat de lak bij lagere temperaturen wordt uitgehard. CC6750 Ultra Performance Energy System Clear is gebaseerd op unieke en gepatenteerde harstechnologie, speciaal geformuleerd voor snel drogen bij lage temperaturen: 30 tot 55 minuten bij 20 graden Celsius en 10 tot 15 minuten bij 40 tot 45 graden Celsius.