Eurorepar blaast 20 kaarsjes uit
Het Eurorepar-assortiment van multimerkonderdelen werd in 2002 gelanceerd en viert nu zijn 20ste verjaardag. Ter gelegenheid hiervan zijn vanaf mei verschillende commerciële acties gepland in tal van landen waar het Eurorepar gamma wordt aangeboden.

Eurorepar werd oorspronkelijk door Citroën bedacht om eigenaars van voertuigen van 3 jaar en ouder een economisch alternatief te bieden voor originele onderdelen en om een eerste multimerkenoffensief te lanceren dat de grote meerderheid van de automerken op de markt dekte. Vandaag biedt Eurorepar alle garagebedrijven een van de breedste multimerkengamma's op de markt met meer dan 15.000 referenties van automaterialen (reserveonderdelen, accessoires, banden, oliën, verbruiksgoederen, ...).
Het merk wordt nu in meer dan 100 landen op de markt gebracht. Dankzij een gedelokaliseerde product- en aankooporganisatie (China, Turkije, Latijns-Amerika, …) is het gamma uitgebreid met bijkomende lokale producten om een steeds grotere dekking van voertuigen in regionale wagenparken te bieden. Het is een van de troeven van de Stellantis-groep ter ondersteuning van zijn IAM-offensief.
« Het Eurorepar gamma, dat oorspronkelijk werd ontwikkeld voor belangrijke productgroepen zoals remmen, ophanging, distributie, enz., werd in 2015 grondig herzien en is in de loop der jaren uitgebreid. Het is uitgegroeid tot een private label benchmark met meer technische producten zoals wiellagers, 3-delige koppelingssets, remkabels, raamregelaars, ... en een exclusief gamma Eurorepar Reliance-banden », verklaart Jean-Michel Booh-Begue, IAM Product Development Stellantis.

Sinds de lancering zijn de waarden van Eurorepar dezelfde gebleven en hebben ze het gamma tot een succes gemaakt bij de professionals van autoherstelling en onderhoud: kwaliteitsproducten, gecertificeerd door de OE-teams van Stellantis, met hoge prestaties tegen slimme prijzen. Eurorepar, dat vandaag in meer dan 100 landen aanwezig is, viert zijn 20-jarig bestaan met commerciële acties op internationaal niveau.
« We hebben een toolkit ontwikkeld met een aantal sterke marketingacties rond het thema van onze 20ste verjaardag. Zij kunnen gemakkelijk worden geïntegreerd in het lokale promotieplan van elk land en zijn gericht op zowel professionals als automobilisten. Onze verkoopteams zijn bijzonder gemotiveerd om deze verjaardag te vieren. Het is een ideale gelegenheid om onze partnerships met IAM-herstellers en erkende herstellers van alle merken van de Groep te versterken en te ontwikkelen », voegt Katell Plunet eraan toe, die verantwoordelijk is voor de IAM verkoop- en ontwikkelingsactiviteiten van Stellantis in Europa.
Vanaf 1 mei en gedurende 5 maanden zal de "1 maand 1 product"-actie worden aangeboden aan herstellers in alle landen. Tegelijkertijd zullen "kraskaarten“ verdeeld worden door de Distrigo-platforms aan hun garageklanten. Dit geeft hun de mogelijkheid cadeaubonnen te winnen en deel te nemen aan een supertrekking waarbij een auto valt te winnen.
Ter gelegenheid van deze 20ste verjaardag is een speciale communicatiekit ter beschikking gesteld van de landen om hun markt te animeren: een "20 jaar"-logo dat op alle Eurorepar-communicatie terug te vinden is, video's over de producten en de waarden van het assortiment, alsook digitale communicatie om sociale netwerken en websites te animeren, vertaald in meer dan 10 talen.
Over Eurorepar
Eurorepar, dat in meer dan 100 landen aanwezig is, is het multimerkenassortiment van automaterialen (reserveonderdelen, accessoires, banden, oliën, verbruiksgoederen, ...) van Stellantis. Met meer dan 15.000 referenties biedt Eurorepar een van de breedste assortimenten op de markt, met een combinatie van kwaliteit, prijs en prestaties. Het beantwoordt perfect aan de behoeften van alle herstellers.