top of page

Garage Gurus lanceert zijn nieuwe website om monteurs binnen de EMEA regio te ondersteunen

Bijgewerkt op: 3 mei 2022

Nieuwe online informatiebron als reactie op een sterkere vraag naar service van Garage Gurus, deze uitgebreide website biedt klanten een grote aanwinst dat hun dagelijks werk gemakkelijker gaat maken.



Garage Gurus, de technische support service van DRiV, de wereldwijd actieve aftermarket-leverancier en partner voor de automobielindustrie van Tenneco Inc., versterkt zijn support voor degenen die in het hart van de automobiel-aftermarket werken, door de lancering van zijn gloednieuwe website – www.garagegurus.tech/nl-nl/.


De nieuwe online informatiebron werd ontworpen om technici, garagehouders en distributeurs over de gehele EMEA regio te ondersteunen. De site is beschikbaar in negen talen – Engels, Spaans, Italiaans, Frans, Nederlands, Duits, Russisch, Pools en Tsjechisch – en ontworpen om vaardigheden, training en kennis te helpen verschaffen die nodig zijn om kwaliteitsreparaties uit te voeren, de tevredenheid van de klant te verhogen en garantieclaims te reduceren.



De nieuwe website fungeert als een hub voor Garage Gurus en ontstond als reactie op een verhoogde vraag naar service van het bedrijf. In 2020 heeft het expert-team, ondanks de uitdagingen bij het werken tijdens een wereldwijde pandemie die een ongeëvenaarde ontwrichting van de automobielsector heeft veroorzaakt, meer dan 35.000 mensen getraind en heeft 25.000 klantenproblemen helpen oplossen.


Door toegang te verlenen tot een enorme hoeveelheid gratis informatie, waaronder montagehandleidingen, technische tips en diagnosevideo’s van de bekende merken Monroe, Ferodo en MOOG, biedt deze website een compleet informatiepakket voor de Garage GURUS klanten gebaseerd op 4 pijlers:


  • On-Call: een call center, speciaal voor technische assistentie, beschikbaar voor hulp met productinformatie, bij installatieproblemen en garantievragen per telefoon of e-mail (support@gurusoncall.tech), waarbij het Garage Gurus team kan antwoorden in het Engels, Spaans, Frans en Duits.

  • On-The-Go: de Garage Gurus afdeling die training bij de klant ter plaatse geeft, de praktijk traint met de nieuwste producten, gereedschappen en reparatietechniek in speciaal daarvoor omgebouwde bestelauto’s.

  • Onsite: training die door ervaren technici van Garage Gurus wordt gegeven in eigen speciale trainingsruimtes. Deze training wordt in onze eigen werkplaats gegeven of bij de klant.

  • Online: een altijd beschikbaar e-learning platform, waar de deelnemers toegang krijgen tot een serie webinars en een uitgebreide bibliotheek van de trainingscursussen, alles geheel gratis en ontwikkeld om klanten te helpen hun carrière en vaardigheden te versterken: https://ggemeadutch.learnupon.com

Het trainingspakket wordt voortdurend geactualiseerd op basis van feedback van klanten en de expertise van het team van Garage Gurus technici, dat zijn branchekennis gebruikt om trends en nieuwe ontwikkelingen te identificeren die de monteurs bij hun dagelijks werk nodig hebben. De Garage Gurus On-The-Go zouden bijvoorbeeld tijdens bezoeken bij klanten kunnen vaststellen dat het garagepersoneel aanvullende training nodig heeft. Dat kan bijvoorbeeld gelden voor onderhoud aan elektrische voertuigen. Dat gaf aanleiding bij de Gurus extra lesmateriaal te ontwikkelen om beter aan de behoeften van technici bij specifieke thema’s tegemoet te kunnen komen. Als resultaat kunnen monteurs en garages bij de nieuwste ontwikkelingen op een heel comfortabele en gemakkelijk te volgen manier up-to-date blijven door de website te raadplegen. In het bijzonder kan de inhoud van de website monteurs helpen die zojuist een taak hebben gekregen waarbij ze zich niet zo zeker voelen. De korte, gemakkelijk te volgen video’s helpen om aan de hand van installatietips ervoor te zorgen dat ze een eerste reparatie efficiënt en correct kunnen uitvoeren.


Een ander voorbeeld waar de website kan helpen is als een monteur zijn vaardigheid wil verbeteren, maar daarvoor tijdens de werkuren geen tijd vindt. De link naar het gratis Garage Gurus Online E-learning platform stelt hen in staat, op een tijdstip en plaats die hen past, meer over een groot aantal onderwerpen uit de automobieltechniek te leren.

Bij een gesprek over de introductie van de nieuwe website zei Marijn Staal, Senior Manager voor Training & Technische Service bij DRiV: "Garage Gurus is aanzienlijk gegroeid; we zijn van mening dat het van essentieel belang is voor nieuwe en bestaande klanten al het technische materiaal en assistentie op één gemakkelijk te bereiken plaats ter beschikking te hebben om hun dagelijkse taken correct uit te kunnen voeren.


"We willen ook installateurs en garagehouders de tools geven om hun carrières verder te ontwikkelen en de allerbeste training te geven die hen, hun bedrijf en ons helpt kennis te delen, vooral om garantieclaims te vermijden, waar de fout bij het installatieproces lag en niet bij het product." Staal ging voort: "Uiteindelijk is het goed over onze uitgebreide service en assistentie van experts op zeer professionele wijze te communiceren. Met de nieuwe website zijn we daartoe in staat, zodat we de ervaring van bestaande klanten met de Garage Gurus uitbreiden en vele anderen het deelnemen aan onze gemeenschap aantrekkelijk kunnen maken."


De nieuwe website staat nu compleet ter beschikking en kan bekeken worden op www.garagegurus.tech/nl-nl/ Alle technische informatie is beschikbaar op www.garagegurus.tech/nl-nl/ Stel een technische vraag aan een Garage Guru: support@gurusoncall.tech

bottom of page