LKQ Europe opent nieuw LKQ Innovation and Service Center in Katowice.

- Tony De Clercq -


Het nieuwe LKQ Innovation and Service Center zal LKQ Europe in staat stellen innovatieve digitale producten en oplossingen aan haar klanten aan te bieden en terzelfdertijd het kostenconcurrentievermogen en de efficiëntie te versterken. De vestiging in Katowice is een aanvulling op de bestaande activiteiten in Bangalore, India.



Op 1 juli 2021 is het nieuwe LKQ Innovation and Service Center in Katowice, Polen begonnen met haar activiteiten. Momenteel zijn er reeds ruim 30 medewerkers die de digitale transformatie van LKQ Europe vanuit deze nieuwe locatie aansturen. Bedoeling is om de komende jaren dit personeelsbestand uit te breiden naar 250 medewerkers. LKQ Europe verwacht een aanhoudende dynamische groei in de Centraal Oost Europese regio. Door demografische ontwikkelingen, snel veranderende consumentengewoonten en de mate waarin in de toekomst gebruik zal worden gemaakt van technologie, is er behoefte ontstaan aan aanpasbare bedrijfsstructuren. Na een zorgvuldig selectieproces viel het oog op de stad Katowice voor het nieuwe LKQ Innovation and Service Center, een stad die aan het transformeren is van een industrieel verleden naar een digitale toekomst. "Met het LKQ Innovation and Service Center installeert LKQ Europe een digitale hub in een van zijn belangrijkste groeimarkten om klantgerichte digitale oplossingen in heel Europa te stimuleren. De nieuwe faciliteit in Polen, die geavanceerde digitale producten ontwikkelt en test voor klanten in heel Europa, zal een katalysator zijn voor onze innovatie- en digitaliseringsstrategie. Daarnaast zullen we de efficiëntie in onze activiteiten verhogen en aanzienlijke kostenbesparingen realiseren door interne en administratieve processen te digitaliseren, te stroomlijnen en te standaardiseren in één Europees centrum met een hoog kwaliteitsniveau. Zo versnelt LKQ Europe haar digitale transformatie voor de Aftermarket van de toekomst", aldus Arnd Franz, CEO van LKQ Europe.


Vorming van een best-in-class klantervaring in heel Europa


Door het aanbieden van een breed scala aan digitale producten en oplossingen zal het nieuwe LKQ Innovation and Service Center de ambitie ondersteunen om een best-in-class ervaring te creëren voor al onze klanten. Dit omvat digitale mobiliteitsdiensten, zoals alles-in-één oplossingen en nog veel meer mogelijkheden om digitale technologieën in te zetten. Nieuwe “connected garagemanagementsystemen”, geavanceerde digitale B2B klantportalen, nieuwe E-commerce oplossingen, gespecialiseerde E-learning platforms voor klanten en leveranciers, en on-demand systemen, allemaal gebaseerd op een gemeenschappelijk technologieplatform, moeten ervoor zorgen dat LKQ Europe voorop blijft lopen op het gebied van technologie in haar sector.