Strategisch partnerschap BCA en Nissan

BCA Europa en Nissan kondigen met trots een overeenkomst aan om strategische partners te worden met als doel de remarketingactiviteiten van Nissan in Europa naar een hoger niveau te tillen.



Door een nieuw pan-Europees ecosysteem van remarketingtools te implementeren, streeft Nissan ernaar de remarketingefficiëntie te verbeteren met een kortere time-to-market, meer grip op de prijzen voor gebruikte auto’s en hogere restwaarden.

Het belangrijkste doel van deze overeenkomst is het verbeteren van de huidige remarketingtools van Nissan door de implementatie van een geheel nieuw UVMS (Used Vehicle Management System) in zes landen (Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Italië, Duitsland, Nederland en België) met de mogelijkheid om uit te breiden naar meer landen.

BCA ondersteunt Nissan door twee belangrijke pijlers aan te bieden:

  • Een bewezen remarketingplatform dat volledige digitale verkoopmogelijkheden biedt in elk land. Hiermee zal Nissan haar gebruikte voertuigen onder eigen merknaam kunnen remarketen naar het dealernetwerk.

  • Een voorraad- en terugkoopbeheersysteem dat is geïntegreerd in BCA’s white label-platform. Het systeem, dat wordt geleverd door Fleet Control Monitor – FCM, onderdeel van de BCA Group, maakt het mogelijk om de volledige levenscyclus van het voertuig te controleren, van registratie tot en met de-fleeting, remarketing en aanverwante logistiek.

De Europese Regionale Business Units van Nissan zullen deze tools gebruiken voor hun remarketingactiviteiten, waardoor het merk in staat is om meer dan 30.000 voertuigen per jaar in heel Europa opnieuw op de markt te brengen, op een vloeiende, transparante en winstgevende manier.


Antonio Melica, Deputy Vice President Sales Europe: “Dit nieuwe remarketingsysteem en alle bijbehorende diensten zullen Nissan in staat stellen om de remarketingefficiëntie radicaal te veranderen, de doorlooptijd te verkorten en de opbrengsten van de auto’s te verbeteren’’.


Nicolas Fenetre, European Business Development Director zei: “Beide bedrijven kijken uit naar verdere samenwerking en zijn ervan overtuigd dat ze de koers hebben uitgezet voor een succesvolle toekomst. BCA is trots op de totstandkoming van deze baanbrekende samenwerking met Nissan en ziet het als een nieuwe belangrijke stap in de richting van het definiëren van nieuwe normen in internationale remarketing van voertuigen, gebruikmakend van algemeen erkende capaciteiten.”