top of page

ALPINE A290, DE KLEINE SPORTWAGEN VOOR HET ELEKTRISCHE TIJDPERK

Met de lancering van de A290 treedt Alpine een nieuw tijdperk binnen. Het tijdperk van de elektrische sportiviteit in Alpine-modus, steeds met respect voor de drie pijlers van het merk – prestaties, wendbaarheid en lichtheid – en voor de Franse knowhow. De A290 is een nieuw instapmodel in de wereld van Alpine. De A290 integreert de sensaties die de A110 zo populair hebben gemaakt in het formaat van een sportieve stadswagen.





De A290, die perfect is afgestemd op het DNA van Alpine, toont zich compact en wendbaar en staat garant voor uitstekende, gemakkelijk te benutten prestaties en een comfortabel gebruik in het dagelijkse leven. Zijn elektrische platform, aangeleverd door Ampere, en de energiediensten om thuis het laadproces te optimaliseren, zoals Mobilize Power en de bidirectionele V2G-lader, positioneren hem in een zuiver elektrisch ecosysteem dat een optimale ervaring verzekert. Met zijn snedige lijnenspel, zijn hoogstaande technische kenmerken, zijn uiterst complete connectiviteit en zijn talrijke personaliseringsmogelijkheden is de Alpine A290 een volwaardige Alpine van een nieuwe generatie, ontworpen om het elektrische tijdperk te omarmen.


Hij werd uitgedacht om nieuwe klanten te verleiden, zowel mannen als vrouwen. De lijst van voorzieningen die bijdragen tot zijn gespierde uitstraling is lang: de brede vleugels, de zijschorten met een verfijnde dunne rand in koetswerkkleur, de aluminium daksierstrip (op bepaalde versies standaard uitgevoerd in geanodiseerd blauw), de optionele Franse vlag op de C-stijl, de zwarte haaienvinantenne (standaard), de logo’s op de vleugels (naargelang de versie), de zwart gelakte sierstrip op het koetswerk en de vleugels, de uitgesproken karakterlijn op de achterdeuren en tot slot de diffuser in de achterbumper. Vooraan staat de naam Alpine voluit geschreven en is een typisch ‘snowflake’-motief (sneeuwvlok) geïntegreerd in de exclusieve sportbumper. Terwijl sommigen zullen vallen voor zijn uitstekende prestaties, zullen anderen zich laten verleiden door zijn stijl.


Hij rolt van de band in de Manufacture van Douai in ElectriCity en zijn elektromotor wordt gebouwd in de Megafactory van Cléon, eveneens in Frankrijk. De batterij zal vanaf de zomer van 2025 in Frankrijk worden geproduceerd.

Comentários


bottom of page