Formula 1 en LIQUI MOLY breiden samenwerking uit in nieuwe meerjarendeal
De Duitse motoroliefabrikant sluit tot eind 2026 een meerjarig partnerschap met de Formula 1® .
Inmiddels een gevestigd beeld in de autosportwereld: Het LIQUI MOLY-logo op de reclameborden van de Formule 1-racebanen. Met het nieuwe contract blijft het gevestigde bedrijf voor motoroliën, additieven en autoverzorging tot en met 2026 'Officiële partner'.
LIQUI MOLY is sinds 2019 'Official Sponsor' in de wereldwijd populaire raceserie. Als Official Partner blijft LIQUI MOLY bij geselecteerde race-evenementen beschikken over fysieke en virtuele reclameborden langs het circuit. Daarnaast krijgt LIQUI MOLY in het kader van de uitbreiding de kans om voort te bouwen op het groeiende programma voor zakelijke netwerken, door tijdens bepaalde raceweekends gastenbelevingen te organiseren.
Günter Hiermaier, directeur van LIQUI MOLY, over de contractverlenging: "Met steeds nieuwe benaderingen en innovaties, maar ook nieuwe toeschouwersrecords blijft de Formule 1 het vlaggenschip in de autosport. Deze ambitie hebben we ook voor ons bedrijf. Daarom was het vanzelfsprekend om twee zulke sterke merken naast elkaar te laten werken."
Voor de populaire olie- en additievenfabrikant is de 'premier class' nu een gevestigd sponsorschap. Het bedrijf met een lange traditie maakte zo'n dertig jaar geleden al reclame op de achtervleugel van Mercedes-Sauber auto's. In 2002 sloot het bedrijf uit Ulm zich als sponsor aan bij het Jordan-Honda team.
Peter Baumann, hoofd marketing bij LIQUI MOLY, gaf commentaar bij de ondertekening van het contract in Bahrein en zei: "Het mediabereik van de Formule 1 gaat veel verder dan de klassieke kanalen. De raceserie is gebaseerd op ongeëvenaarde en wereldwijde 360-graden marketing. Wat onze twee merken verenigt, is de constante wil om zoveel mogelijk mensen over de hele wereld te inspireren met ons product. Daarom ben ik bijzonder blij met deze contractverlenging."
Comments