top of page

Kia Belux versterkt zijn distributienetwerk

Kia Belux is een merk in volle expansie. De voorbije 4 jaar steeg het marktaandeel met 35% - van 2,7% in 2019 naar 4,14% in 2022 - waardoor Kia het afgelopen jaar op de 10de plaats eindigde in het Febiac klassement van de best verkopende merken.


Deze forse groei, die ondermeer te danken is aan een ruim aanbod hoogwaardige geëlectrificeerde producten, die een doorbraak op ondermeer de fleetmarkt mogelijk gemaakt hebben, voltrekt zich in een sterk veranderende mobiliteitswereld.

Toenemende electrificatie, digitalisering van het sales proces, veranderende gebruikersbehoeften (van auto-eigenaar naar mobiliteitsgebruiker), zijn factoren die ook op het vlak van distributiepolitiek een significante evolutie op gang brengen.


Om de continuïteit in de distributie van het merk Kia op de Belgische en Luxemburgse markt te verzekeren dienen we het netwerk te versterken, om zo de klanten die hoogwaardige dienstverlening blijvend te kunnen bieden die een merk met de iconische ‘7 jaar waarborg’ in het vaandel aan zichzelf verplicht is.


De kwantiteit (momenteel 80 verkoopspunten) zal in zekere mate krimpen, maar de kwaliteit van de dienstverlening zal gegarandeerd worden door een opschaling naar grotere, finanieel sterkere, geografisch perfect ingeplante en goed geoutilleerde concessies.


Als exponent van deze evolutie verwijzen we naar de recente overname van Garage La Scala, Kia concessiehouder sedert 2003 met vestigingen in Fleurus en Sambreville, door de groep Steveny.


Het partnership tussen Kia Belgium en Philippe Steveny startte in 2005 met één verkoopspunt; nu na de overname telt de groep er reeds 9, verspreid over alle Waalse provincies.


Olivier Gelas, Managing Director Kia Belux “Garage La Scala heeft gedurende vele jaren ons merk in de regio Fleurus en Sambreville met trots vertegenwoordigd en hun integratie in de groep Steveny zal de merkvertegenwoordiging nog verder versterken. Aan het hoofd van de groep Steveny staat een bijzonder dynamische ondernemer, die samen het merk een spectaculaire groei gekend heeft. Vandaag is de groep Steveny, naast andere grote spelers binnen ons netwerk, een soliede partner in een groeistrategie die de ‘consumer experience’ naar een nog hoger niveau moet tillen en tegelijk de rendabiliteit van onze verdelers veilig moet stellen.”

Kommentare


bottom of page