top of page

Axial en Hiflow bundelen krachten

Het carrosserienetwerk Axial, dat in België een 90-tal aangesloten carrosseriebedrijven telt, heeft in september een samenwerkingsakkoord met Hiflow afgesloten. Bedoeling is dat de Axial leden het transport van auto’s kunnen uitbesteden aan Hiflow. Volgens Philippe Bovijn, General Manger bij Axial, zorgt dat niet enkel voor een verbeterde service maar ook voor een groter rendement bij de aangesloten carrosseriebedrijven.


De samenwerking tussen Axial en Hiflow werd afgerond in september en wordt operationeel vanaf oktober. Philippe Bovijn schetst meteen het belang van deze samenwerking: “Voor carrosseriebedrijven is het vinden van bekwame vakmensen zoals plaatslagers, monteurs en verfspuiters een ware uitdaging. Het komt er vooral op neer om de vakmensen die nu al in dienst zijn optimaal in te zetten voor taken die aansluiten bij hun kennis en kunnen. Het is niet optimaal om die mensen in te zetten voor het transport van auto’s. Ik denk daarbij aan het ophalen en afleveren van een voertuig bij de klant of het bijvoorbeeld naar de technische keuring gaan. Het zijn zaken die zeker moeten gebeuren maar het lijkt me geen goed idee om daarvoor mensen uit de werkplaats in te zetten. Bij de leden van Axial is dat zeker het geval. Bij onze fleetklanten behoort het ophalen en afleveren van een voertuig tot het standaardpakket, tenminste als het binnen een straal van 25 kilometer is. Die transporten kunnen Axial-leden nu uitbesteden aan Hiflow".


Hiflow en Axial slaan de handen in elkaar met van links naar rechts: Jens Piquet (sales manager Hiflow) en Philippe Bovijn (general manager Axial)


Hiflow


Van oorsprong is Hiflow een Frans bedrijf dat ondertussen in diverse Europese landen zoals onder meer Spanje en België actief is. Jens Piquet, sales manager bij Hiflow, vertelt meer over hun specialisatie: “Wij zorgen voor een logistiek platform waarvan onze klanten zoals Axial kunnen gebruik maken. Elk carrosseriebedrijf dat bij Axial is aangesloten heeft een login waarmee het 48 uur op voorhand een transport kan boeken. Er wordt gewerkt met uniforme prijzen zodat er transparantie is wat de kost aangaat. Wij hebben een netwerk van professionele chauffeurs waarop wij een beroep kunnen doen. Kortom de logistiek daar zorgen wij voor en het transport besteden wij uit aan een van onze partners. Het transport is op maat. Dat wil zeggen dat in bepaalde gevallen een plateauwagen nodig is maar in andere gevallen kan het net zo goed zijn dat wij voorzien in een chauffeur die al dan niet over een handelaarsplaat beschikt.” Hiflow heeft alleszins expertise en kan dat staven met enkele belangrijke klanten zoals Cardoen, Van Mossel, Alphabet en Delaware…Nu is daar dus Axial met de aangesloten carrosseriebedrijven bijgekomen.


Extra service


Axial is in 2001 ontstaan en biedt ondersteuning aan de ongeveer 90 carrosseriebedrijven die zijn aangesloten. Zo worden voor de leden gunstige voorwaarden bedongen bij leveranciers van onder meer lakken, vervangwagens maar nu bijvoorbeeld ook laadpalen. Er is ook de Axial Academy die voorziet in opleidingen. Recentelijk helpt Axial zijn leden met het bekomen van het label ‘duurzaam repareren’. Dat laatste is belangrijk vooral naar lease- en verzekeringsmaatschappijen. Met de samenwerking met Hiflow komt daar nu dus een voordeel bij. Door het transport uit te besteden, wordt het bestaande personeelbestand met hun bekwaamheden optimaal ingezet wat leidt tot een groter rendement. Tegelijk wordt ook de service naar de klant toe verbeterd.




bottom of page